fredag 16 oktober 2015

Energigivare

På torsdagar är det körsång på schemat för mig. Jösses vad jag må bra av det! Förra gången mådde jag för dåligt och var kass i magen så nu var det så efterlängtat. Vi är 30 glada amatörer som har jättekul. De flesta har bara en gemensam nämnare och det är kvinnan som startat upp kören.
Igår var jag helt slut i kroppen när jag kom hem därifrån. Men själen var så pigg och glad så det gjorde ingenting:)
Och nu är själen glad igen efter att vi helt plötsligt fick äran att hänga med vår fyraåriga granne en stund ikväll. Nu fattas ju bara att få se Winnerbäck sjunga i Skavlan så kan jag somna med ett leende sen. 

4 kommentarer:

  1. Jag har i flera år varit så sugen på att börja sjunga i kör. Jag ska verkligen fundera på om jag ska göra slag i saken nu.

    SvaraRadera
  2. Jag var också sugen i många år, men lite för "mesig " för att vvåga börja i en befintlig kör. Tur att man har vänner som är doers och har stort nätverk.Så galet kul:) Gör det bara!!!

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit sugen på att börja sjunga i kör men inte riktigt vågat ta steget eftersom jag inte precis sjunger som Carola. Men nu blev jag ännu mer sugen :-)

    SvaraRadera
  4. Det var ju precis så jag kände med:) Kanske skulle starta en ME-kör;) Men vi får väl vänta lite då du antagligen kommer att ha händerna fulla som valpägare att tag framöver.

    SvaraRadera