söndag 4 oktober 2015

Tänker nog för mycket

Känner mig väldigt trött idag fast jag inte gjort särskilt mycket de senaste dagarna. Tror att jag lägger alldeles för mycket tid på att tänka på hur framtiden kanske blir och på att se samband och förklaringar på saker som hänt med min kropp de senaste åren.

Något som blir väldigt tydligt i ljuset av diagnosen är att hjärnan blir trött och funkar mycket sämre i samma takt som kroppen. I helgen så har det varit väldigt svårt att hitta ord och vid flera tillfällen säger jag nåt helt annat än det jag ville säga. Jag skulle t.ex ta fram en ny tub med handkräm och säger; "vänta lite, jag ska bara ta fram en cigarett". Vad kom det ifrån liksom? Röker ju inte ens...

Ett tydligt tecken på att jag gjort mer än jag klarar av är att jag börjar må illa, bli yr och måste lägga mig ner för att det ska bli bättre. Fick ett sådant "anfall" när jag var ute och gick med hunden i torsdags och var rädd för att ramla igen.

För att tänka lite mindre på sjukdomen går jag ut mycket och njuter av höstens alla färger och dofter.
Det här är väl inte den vanligaste blomma att hitta i oktober precis.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är svårt att förstå att hjärnan kan bli så utmattad av att jag gör fysiska saker. Jag menar varför ska jag glömma ord för att jag plockat äpplen en stund? Kram

    SvaraRadera
  2. Javisst är det galet konstigt Nilla?!
    Kram

    SvaraRadera