måndag 5 oktober 2015

Men vänta lite nu.......

Såååå lätt man faller tillbaks. Efter en lung helg med väldigt lite aktivitet så ville jag "kosta" på mig ett par timmar i min syateljé idag. Promenerade i 20 minuter, åkte spårvagn, promenerade lite igen. Väl där sydde jag om en stickad filt jag fyndat på rea till en poncho och det var vad jag förutsatt att göra. Men när jag ändå var där så kan man väl sy sig en klänning? Det tog ju sin lilla stund och jag fick lie bråttom iväg för att maken skulle till jobbet och jag ville ju inte att hunden skulle vara ensam för länge.
Skulle bara in en kort sväng på Hemköp på hemvägen då jag köpt Naanbröd där i helgen som hade gått ut den 1/9. Trodde jag; det var ju för sjutton tillverkat då!!! Skithjärna!! Hade ju kollat 3 gånger för att vara säker på att jag inte läste fel. För att jag inte skulle ha gått i "onödan" så gick jag in och skulle bara kolla veckans annonsvaror. Det slutade så klart att jag handlade alldeles för mycket och alldeles för tungt. Nu sitter jag äntligen i soffan och håller alla tummar för att detta inte ska göra att jag får ett bakslag ikväll eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar